پایگاه تخصصی مداحی عالمانه

امام حسین(ع) در کلام شهدا

امام حسین(ع) در کلام شهدا

امام حسین(ع) در کلام شهدا

 

 

امام حسین(ع) در کلام شهدا / بخش اول

 

🌱 شهید علی محمد افروز
پدر و مادرم، خوشحال باشید که شما هم یاور حسین(ع) بودید و هستید چون فرزند خود را در این راه هدیه نمودید.

 

🌱 شهید محمد باقر محمدی
برادران، این وصیت به عنوان یک برادر کوچک به شما کردم و این در نزد شما بماند که زیارت عاشورا ترک نشود. زیرا ما زائران حسینیم و باید با زیارت حسینی وارد حرمش بشویم.

🌱 شهید نصرالله مرواری
همسرم، فرزندم را به راه حسین(ع) و مظلومان دشت کربلا بفرست همانطور که من راه حسین(ع) را انتخاب کردم.

 

📚منبع
نجواهای آسمانی (فرازهایی از وصایای شهدای خراسان شمالی)، محمدرضا رهنما، ج ۱

 

 

امام حسین(ع) در کلام شهدا / بخش دوم

 

🌱 شهید علی اصغر ابراهیمی
همسرم! فرزندانم را چنان تربیت کنید که هر کدام از آنها برای اسلام، علی اکبر(ع) و علی اصغر امام حسین(ع) باشند و خودت نیز زینب گونه باش.

 

🌱 شهید نصرالله مرواری
من عاشق خدا و امام حسین(ع) هستم و راهم خداست، هدفم پاسداری از میهن و اسلام است. گریه برای شهدای کربلا کنید و بر مظلومیت امام حسین(ع) که مردم کوفه تنهایش گذاشتند. من رفتم به جبهه تا امام تنها نماند.

 

🌱 شهید مصطفی چمران
ای خدای بزرگ، دست از جهان شسته‌ام و برای ملاقات تو به كربلای خوزستان آمده‌ام. از تو می‌خواهم كه مرا با اصحاب حسين محشور كنی، آرزو دارم كه بر خاک داغ خوزستان در خون خود بغلطم و به ياد عاشورای حسين(ع) خود را در قدم مقدسش بيافكنم و اين عقده هزار و چهارصد ساله را كه بر دلم فشار می‌آورد و هميشه با تو می‌گويم: “يالتيني كنت معك” را برآورده كنم.

 

📚منبع
نجواهای آسمانی (فرازهایی از وصایای شهدای خراسان شمالی)، محمدرضا رهنما، ج ۱

 

 

 

امام حسین(ع) در کلام شهدا / بخش سوم

 

🌱 شهید علی اصغر اسدی
من تا آخرین قطره خونم سنگر اسلام را ترک نخواهم کرد. با خداوند پیمان می‌بندم که در تمام عاشوراها و در تمام کربلاها با حسین(ع) همراه باشم.

 

🌱 شهید رضا اندقانی
مرگ را سرآغاز زندگی بدانید، چون به قول امام حسین(ع) که می‌فرمایند مرگ با عزت بهتر است از زندگی با ذلت.

 

🌱 شهید سید جلیل حاتمی
گرچه من ناچیزتر از آنم که به شهادت برسم یا که یک رزمنده قلمداد شوم. زیرا جبهه همچون دانشگاه است که انسان با امدادهای غیبی‌اش آموزش می‌بیند و هر کسی نمی‌تواند به اینجا بیاید. می‌خواهم حقیقت را بگویم، آنچه من از جنگ آموختم که کربلا چون دانشگاه است و ایران چون صفحه سفید کاغذی، خون و روده و رگم همچون جوهر و آموزگارم حسین(ع) و شهادت فارغ التحصیلی‌ام است.

 

📚منبع
نجواهای آسمانی (فرازهایی از وصایای شهدای خراسان شمالی)، محمدرضا رهنما، ج ۱

 

 

امام حسین(ع) در کلام شهدا / بخش چهارم

 

🌱 شهید حمیدرضا ساقی
مادر عزیزم، حال که زندگیم برای اسلام سودی نداشت شاید مرگم کمک کوچکی به اسلام عزیز باشد. مردن با عزت را از ما سرور آزادگان حسین(ع) آموختیم. خون سرخ ما درخت پر شکوه انقلاب را آبیاری می‌کند درختی که پیامبر(ص) با مشقت فراوان و علی(ع) با جنگ و حسن(ع) با خون دل و حسین(ع) با سر جدا شده از پیکر کاشتند و حال به دست فرزند عزیزشان امام خمینی افتاده است. بر همه ماست که مردانه بایستیم تا این درخت راست پایدار بماند.

 

🌱 شهید حسین ابراهیمی
مادر جان، مرا ببخش زیرا زحمت فراوان کشیدی. امیدوارم در روز قیامت مادر حضرت علی اکبر(ع) و مادر حضرت قاسم(ع) و سایر مادرهای داغدیده شفاعتت کنند.

 

🌱 شهید احمدرضا ترکانلو
من شهادت را دریچه آزادی هر مؤمن از این دنیا می‌دانم و این راه خونین را از مولا و ارباب خودم حسین(ع) آموختم.

 

📚منبع
نجواهای آسمانی (فرازهایی از وصایای شهدای خراسان شمالی)، محمدرضا رهنما، ج ۱

 

 

 

امام حسین(ع) در کلام شهدا / بخش پنجم

 

🌱 شهید احمدرضا پورمحمد
ای کاش می‌توانستم صد بار به دست دشمن خدا کشته شوم و دوباره زنده می‌شدم تا با دشمنان اسلام مبارزه کنم تا بداند با چه ملتی بزرگ طرف است و از ملت غیور خواهانم که فقط خط الله و راه روح الله که همان راه سرور و جدمان امام حسین(ع) می‌باشد ادامه دهند.

🌱 شهید قاسمعلی مقصودی
ای جوانان نکند در بستر بمیرید که حسین(ع) در میدان نبرد شهید شد.

 

🌱 شهید محمد علی ثابت قدم
هیچ غصه نخورید که من در روز محشر از نزد امام حسین(ع) می‌آیم و شفاعت شما را از آن معصوم تقاضا می‌کنم.

 

📚منبع
نجواهای آسمانی (فرازهایی از وصایای شهدای خراسان شمالی)، محمدرضا رهنما، ج ۱

 

 

امام حسین(ع) در کلام شهدا / بخش ششم

 

🌱 شهید عباس حسینی یاقوتی
سلام مرا به رهبرم برسانید، وقتی به زیارت کربلا رفتید از من حقیر یاد کنید و سلام مرا به امام حسین(ع) و به آن قبر شش گوشه برسانید زیرا من آرزوی زیارت قبر امام حسین(ع) را داشتم و دارم.

 

🌱 شهید مجتبی محمدی
برادران! مبادا در رختخواب بميريد كه حسين ابن على در ميدان مبارزه بود كه شهيد شد و مبادا در غفلت بميريد كه بالاخره همه مى‌ميرند و باز مى‌گويم كه همانطور كه انبيا مردند شما هم می‌ميريد. حضرت على(ع) در محراب بود كه باز شهيد شد و مبادا بى تفاوت به جنگ و انقلاب بميرند كه على اكبر حسين در راه هدف شهيد شد.

 

🌱 شهيد محمد نجف آبادی اصفهانی وطن
من همچون مولايم می‌گويم: اگر با شهادت و كشته شدن من درخت اسلام بارور و ماندگار می‌شود، پس ای خمپاره‌ها و گلوله‌ها سينه‌ام را بشكافيد و بدنم را تكه‌تكه كنيد. چه شيرين خواهد شد شهادت در راه مكتب اسلام.

 

📚منبع
نجواهای آسمانی (فرازهایی از وصایای شهدای خراسان شمالی)، محمدرضا رهنما، ج ۱

 

 

 

امام حسین(ع) در کلام شهدا / بخش هفتم

 

🌱 شهيد محمدرضا بوسعيدی
ما می‌گوييم حسين جان اگر در فضای خونين كربلا كسی به فريادت نرسيد و ندای تو را لبيک نگفت، اكنون ما بعد از قرن‌ها به پا خواسته‌ايم تا به ندای غريبی و تنهایی تو لبيک گفته و جان خود را فدا سازيم.

 

🌱 شهيد مهدی پورقاسميان
خدايا من خجالت می‌كشم كه در روز عاشورا سرور شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) كه بدنش برای اسلام پاره پاره شده، بدن من سالم باشد. شهادت من را همچون مولايم حسين(ع) قرار ده.

 

🌱 شهيد حسن پناهی
ای برادران و خواهران! شما را به خون امام حسين(ع) و هفتاد و دو شهيد كربلا قسم می‌دهم كه جای خالی ما را پر كنيد و نگذاريد اين انقلاب اسلامی شكست بخورد. اگر اين انقلاب و اين نظام شكست بخورد جوابگوی آن، شما هستيد.

 

📚منبع
نجواهای آسمانی (فرازهایی از وصایای شهدای خراسان شمالی)، محمدرضا رهنما، ج ۱

 

 

امام حسین(ع) در کلام شهدا / بخش هشتم

 

🌱 شهید محمدرضا اسدی
برای مظلومیت حسین گریه کنید که او کسی را که در آن ظهر عاشورا نداشت که به سخن «هل من ناصر ینصرنی» اش، پاسخ دهد و در آن موقع با مظلومیت به شهادت رسید.

 

🌱 شهید حاج دولت نظر بافکر
پروردگارا، از تو می‌خواهم هر زمان که صلاح دانستی شهید شوم و بدنم تکه‌تکه شود که در صحرای محشر در نزد حسین(ع) و ابوالفضل(ع) شرمنده نباشم.

 

🌱 شهید نریمان حمیدزاده
دلم می‌خواهد همانند علی اکبر(ع) به شهادت برسم و اگر خدا خواست با آن‌ها همنشین شوم. چه لذتی از این زیباتر که در لحظات جان دادن سر بر دامن سالار شهیدان بگذارم.

 

📚منبع
نجواهای آسمانی (فرازهایی از وصایای شهدای خراسان شمالی)، محمدرضا رهنما، ج ۱

 

 

امام حسین(ع) در کلام شهدا / بخش نهم

 

🌱 شهید محمدعلی فتاحی دولت آبادی
امام حسین(ع) در روز عاشورا که فرمود: شما در حق ما ظلم و ستم روا مى‌دارید، ما را مى‌کشید و زن و فرزند ما را اسیر مى‌نمایید ولى غافلید از اینکه خون شهید مى‌جوشد، حماسه مى‌آفریند و کاخ‌هاى ‌ظلم و ستم را ویران مى‌سازد.

 

🌱 شهید حسین علی مجیری
پدر و مادر عزیزم! بدانید که من فقط یک آرزو دارم و آن زیارت کربلاى سرورم امام حسین(ع) است و هیچ آرزویى ندارم.

 

🌱 شهید حمید غفوری
ای مردم شهید پرور! امروز می‌شود شناخت که چه کسى مسلم ابن عقیل را بدست عبیدالله سپرد و چه کسى او را پناه داد. امروز می‌توان به عین الیقین حبیب ابن مظاهر را با آنکس که در زیر پوشش تاریکى شب عاشورا، حسین(ع) را تنها می گذارد تشخیص داد و امروز می‌توان خود را در همه صحنه‌هاى پیامبر و امیرالمومنین و ائمه معصومین سلام الله علیهم اجمعین حاضر کرد و جواب آن همه سوالات را گرفت چرا که انسان بر نفس خودش بیناست.

 

📚منبع
نجواهای آسمانی (فرازهایی از وصایای شهدای خراسان شمالی)، محمدرضا رهنما، ج ۱

 

 

امام حسین(ع) در کلام شهدا / بخش دهم

 

🌱 شهید اکبر فاضل
پدرم بیاد آر هنگامى را که امام سوم ما شیعیان امام حسین(ع) فرزند برومندش على اکبر را به میدان فرستاد. به هر حال ما رفتنى بودیم پس چه بهتر که در دفاع مقدس جهاد فى سبیل الله برویم که در خانه مــردن در این زمان ننگ است. با سختى‌ها مبارزه نمایید و از سرزنش دیگران نرنجید که فى القریب اگر خداوند متعال قبول نماید همدیگر را دیدار خواهیم نمود که این دنیا دار فانى است.

 

🌱شهید حمید غفوری
دختر مظلوم و عزیزم پدر جان الان که دارم از تو نام مى‌برم چشمانم پر از اشک مى‌شود چون یادم آمد از طفل امام حسین(ع) که چقدر آن بى وجدان‌ها این مظلومان را زدند و آنها را شکنجه دادند، پدر جان وقتى بزرگ شدى بى‌پدریت را فراموش کن زیرا کسى که خدا را دارد غم ندارد.

 

🌱 شهید فرامز حسینی
مادر عزیزم من آرزو داشتم با آزادی راه کربلا، تو را که زحمات زیادی برام کشیده‌ای به کربلا ببرم و از نزدیک قبر شش گوشه و ۷۲ تن از اباعبدالله الحسین(ع) را زیارت کنی ولی مادرم ناراحت نباش، کسانی هستند که دنباله رو راه ما باشند و اگر در این عملیات کربلا آزاد نشد در عملیات‌های دیگر به امید خدا آزاد خواهد شد و شما به زیارت خواهید رفت.

 

📚منبع
نجواهای آسمانی (فرازهایی از وصایای شهدای خراسان شمالی)، محمدرضا رهنما، ج ۱

 

 

 

اشتراک گذاری مطلب
لینک کوتاه مطلب

مطالب مرتبط

شهادت امام رضا(ع)/2
مصائب امام رضا (ع)

شهادت امام رضا(ع)/2

شهادت امام رضا(ع)/2     مظلومیت امام رضا(ع) و انکار امامت حضرت توسط برخی شیعیان و خویشان و نمایندگان پدر بزرگوارشان   دوران امامت امام

ادامه مطلب
شهادت امام مجتبی(ع)/3
مصائب امام حسن مجتبی (ع)

شهادت امام مجتبی(ع)/3

شهادت امام مجتبی(ع)/3     مسموم و شهید همچون پیامبر(ص)   امام حسن مجتبی(ع) از کیفیت شهادت و ماجرای بعد از آن اینگونه فرمود: «انا

ادامه مطلب
شهادت پیامبراکرم(ص)/3
مصائب حضرت محمد (ص)

شهادت پیامبر اکرم(ص)/3

شهادت پیامبر اکرم(ص)/3     بهترین و بدترین خلائق   هرچه پیامبر(ص) به پایان عمر شریف خود نزدیک مى‌شد مى‌کوشید که بیشتر از گذشته درباره

ادامه مطلب
فضیلت زیارت امام حسین(ع)/3
فضائل زیارت امام حسین (ع)

فضیلت زیارت امام حسین(ع)/3

فضیلت زیارت امام حسین(ع)/3   زیارت امام حسین(ع) و جهاد در رکاب پیامبر یا امام عادل بشیر دَهّان می‌گوید: در پایان یک گفت‌وگوی طولانی که

ادامه مطلب