سلوک حسینی 1 / رنگ و بوی حسینی

رنگ و بوی حسینی

یکی از گریه کن های قدیمی تهران و گریه کن حرفه ای، که در هیئت های بزرگ مداح ها دوست داشتند ایشان جلو بنشیند چون خوشگل گریه می کرد. جلسه گرم می کرد اهل اشک؛ این آقا خودش برای من تعریف میکرد که در سن پنجاه و چند سالگی پیش عارفی رفتم. عارف به من نگاهی کرد و گفت آقایی که الان ۵۰ سال است در هیئتی؛ تو خودت باید الان یک حسین (ع) شده باشی. تو باید بعد از ۵۰ سال پای منبر و روضه رفتن بوی حسین را بدهی و هر کس تو را میبیند یاد امام حسین علیه السلام بیفتد.
این چه وضعی است؟
ما داریم با امام حسین (ع) زندگی می‌کنیم و این زندگی با امام حسین علیه السلام نباید فقط اقامه عزا و نشستن در هیئت باشد؛ ما باید با امام حسین زندگی کنیم با اخلاق حسین (ع)، مرام حسین (ع)، عبادت حسین (ع)، سیاست حسین (ع)، عزت حسین (ع) و . . .

این اسمش میشود سلوک
سلوک حسینی
یعنی باید قدم به قدم ما امام حسین علیه السلام پیش برویم تا برسیم بهمقام المحمود لکم عندا… در زیارت عاشورا

راهش چیست؟ راهش این است که با امام حسین علیه السلام درست و کامل حرکت کنیم. قدم به قدم

باید نوع تربیت فرزند ما، ارتباط با همسرمان ، ارتباط ما در محیط کارمان هم فرق بکند.
ما زندگی را تا ابد می‌بینیم هم این دنیا هم آن دنیا

محیای محیا محمد و آل محمد یعنی باید در این دنیا با اهل بیت ع سلک و حرکت داشته باشد و زندگیمان مطابق با اهل بیت علیهم السلام باشد و مماتی ممات محمد و آل محمد؛ ممات یعنی زندگی آخرت
یعنی من باید سلوکی داشته باشم که هم دنیایم امام حسینی باشد و هم آخرتم

چه کسی می تواند آن طرف با اهل بیت علیهم السلام باشد کسی که این طرف با آن ها باشد با اهل بیت بودن هم به معنای حضور در هیئت حسینیه و نشستن در حرم نیست اهل بیت برای تمام زوایای زندگی ما دستورالعمل دارند و ما باید به این دستورالعمل ها اول آشنا بشویم و بشنویم و بعد عمل بکنیم
برای ما امام حسین امام حسینی که مظهر مصیبت است نباشد؛ امام حسینی الگو باشد، امام مفترض الطاعه که در تمام ابعاد زندگی گریه کنش اثر دارد؛ گریه بر امام حسین علیه السلام همه چیزش رنگ و بوی امام حسین میدهد.

 

 

Template Design:Dima Group