پایگاه تخصصی مداحی عالمانه

سلوک حسینی 11 / کربلا ، مقابله سیاست حق و باطل

سلوک حسینی 11 کربلا

سلوک حسینی 11

 

کربلا، مقابله سیاست حق و باطل

کربلا جریان حق و جریان باطل به جدال و مغاطله و مبارزه پرداختند. سیاست حق با سیاست باطل درگیر شد. آنچه که محوریت داشت تو این بحث این بود که امامت مسلمین به دست کی باشه و الا جماعت یزیدی و جماعت این طرفی پیرو امام حسین(ع) همشون نماز می‌خوندند. دو طرف روزه می‌گرفتند. اون چیزی که اونها رو مقابل امام حسین(ع) قرار داد، خط سیاسی بود.

                                 

این مقاتله و مجادله رو درست جا بندازیم. شهادت سیدالشهدا گردن بنی امیه ست نه گردن آسمون و زمین. تقدیرات الهی رو بکشونیم وسط، اصلا نگاه بنی امیه ست. وقتی حضرت زینب(س) صحبت کرد با عبیدالله ملعون، گفت چجوری دیدی کاری که خدا با داداشت کرد؟

این نگاه غلطیه که نگاه بنی امیه ست که ظلم های خودشون رو می انداختند گردن خدا.

توی تاریخ میبینیم گاهی دعوای جریان حق و جریان باطل در کربلا تقلیل پیدا کرده به دعوای عقل و عشق که امام حسین(ع) یک عاشقی بود که می‌خواست به وصال با خدا برسه و عقل هم مقابلش ایستاده بود و حضرت در دعوای عقل و عشق، عشق رو بر کرسی نشوند.

فلذا شاعر می‌بینی در نفی عقل کلی مطلب گفته، یک جمله بر علیه بنی امیه نگفته. این شاعر در خط زیارت عاشورا نیست!

اما از اون طرف شما تو همین زیارت عاشورایی که موفق اید و میخونید میبینید که قشنگ جریان باطل رو داره رسوا میکنه، با اسم قشنگ مشخصه کیو داره میگه.

خط ما رو مشخص میکنه، سبیل ما رو مشخص می‌کنه. دقیقا یک زیارت سیاسی است.

مشخص می‌کنه دو تا جریان بودند، مقابل هم ایستادند.

اینوری ها رو لعن میکنه، فرمانده هاشونو لعنت میکنه، گم هم نیست که شما پیدا نکنی کین و چین.

همون طوری که خود کربلا رو صحبت کردیم باهم که سیاسیه و اصلا علت شهادت سیدالشهدا (ع) کاملا یک مسئله سیاسیه، حالا شهادت امام حسین(ع) اگر سیاسی شد؛ آیا میشود جلسات امام حسین سیاسی نباشد؟ هیئات امام حسین سیاسی نباشد؟ خالی از اسلام سیاسی باشد؟ اصلا نمیشه!

اینکه حضرت آقا فرمودند ما اصلا هیئت سکولار و نداریم، یعنی هرکس که معتقد به امام حسین(ع) هست، معتقد به اسلام سیاسیه و اگرم کسی فکر می‌کنه با امام حسین(ع) بدون سیاسته یا حسینش یک حسین دیگری ست یا نه او خودش هم سیاسیه و خبر نداره.

۱۴ آبان ۵۹، امام یک صحبتی کرد همون اوایل انقلاب، فرمود ما ملت گریه سیاسی هستیم.

 

سخنرانی امام(ره): «ما ملت گریه سیاسی هستیم. ما ملتی هستیم که با همین اشک ها سیل جریان میدهیم و خرد میکنیم سدهایی که در مقابل اسلام ایستاده است. کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا دستور است به اینکه هر روز در هر جا باید همان نهضت را ادامه دهید، همان برنامه را.»

 

 

اشتراک گذاری مطلب
لینک کوتاه مطلب

مطالب مرتبط

هفته دفاع مقدس
هفته دفاع مقدس

هفته دفاع مقدس

هفته دفاع مقدس     بسم الله الرّحمن الرّحیم هر روز که بر نظام جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد و افقهای تازه آشکار می‌گردد و فراز

ادامه مطلب
هفته وحدت
هفته وحدت

هفته وحدت

هفته وحدت     بیانات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره هفته وحدت کسانی که شعار اتحاد و وحدت و برادری مسلمین را

ادامه مطلب
فضائل امام صادق(ع)/3
فضائل امام جعفر صادق (ع)

فضائل امام صادق(ع)/3

فضائل امام صادق(ع)/3     لبیک اللهم لبیک   شیخ صدوق روایت می‌کند: مالك بن انس، فقيه مدينه (و امام مذهب مالکی) گفت: هنگامی که

ادامه مطلب
شهادت امام رضا(ع)/2
مصائب امام رضا (ع)

شهادت امام رضا(ع)/2

شهادت امام رضا(ع)/2     مظلومیت امام رضا(ع) و انکار امامت حضرت توسط برخی شیعیان و خویشان و نمایندگان پدر بزرگوارشان   دوران امامت امام

ادامه مطلب