سلسله مبحث کوتاه #سلوک_حسینی؛ مطلب شماره ۱

🔰سلسله مبحث کوتاه #سلوک_حسینی

🖋دکتر حسین محمدی فام

🔻مطلب شماره ۱

🔸ما داریم با امام حسین (ع) زندگی می‌کنیم. اما فقط با عزای حسین (ع) و نه با اخلاق حسین (ع)، مرام حسین (ع)، عبادت حسین (ع)، سیاست حسین (ع)، عزت حسین (ع) و . . .

🔹باید “سلوک حسینی” پیدا کنیم و با آن حضرت در همه ابعاد قدم به قدم رشد کنیم تا به سرمنزل مقصود برسیم: مقام المحمود لکم عندا…

🔸سیر و سلوک در لغت به معنی طی طریق و راه پیمودن است. هر کس در دنیا دارد به طریقی سلوک و طی طریق می کند. اما ما راهمان تا ته دنیا نیست بلکه تا ابد است! علامه طباطبایی می‌فرماید: ما ابد در پیش داریم!

🔹لذا سلوک حسینی ابد ما را تضمین می کند و برای همین میگوییم: اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد. باید با اهل بیت ع زندگی کرد و زندگی هم محیاست یعنی زندگی این دنیا و هم ممات است یعنی زندگی آن دنیای اصلی. و این مهم دارای ابعاد گوناگونی است که اهل بیت ع برای همه اش به ما برنامه داده‌اند.

🔸ان شالله به توفیق الهی هر هفته به گوشه‌ای از این سلوک حسینی خواهیم پرداخت و تلاش خواهیم کرد به حسینی نزدیک شویم که فقط یک مصیبت بزرگ نیست بلکه امام الگو و مفترض الطاعه‌ای است که باید گریه کنش در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی‌اش به او نزدیک شود و رنگ و بوی او را پیدا کند.

🔹گریه کنی حرفه‌ای و قدیمی به من گفت که خدمت عارفی رسیدم و با دیدنم گفت 50 سال هیات رفته‌ای و الان باید خودت یک حسین شده باشی!

 

#حضرت_امام_حسین_ع
#سلوک_حسینی

 

Template Design:Dima Group